vedurite tähised | teljevalem | veduritüüp | kiirus km/h |
mudelid | Sõitmise aeg Eestis (ajastute selgitus allpool) | ||||||||||||
Eesti | Vene | Saksa | Preisi | seeria | tase | I b | I c | II a | II bc | II d | III a | III b | III c | IV | |||
(D) | Д | *** | *** | 1-2-0. | Reisi | 90 | 1868 1916 | ||||||||||
(D) | Д | *** | *** | 2-2-0. | Reisi | 90 | 1868 1918 | ||||||||||
T | T | *** | *** | 0-3-0. | Kauba | 56 | 1868 1941 | ||||||||||
A | A | *** | *** | 2-3-0. | Kiir/reisi | 100 | 377.05 | sarnane | 1896 1941 | 1944/53 | |||||||
BP / Pp | Пп | *** | *** | 2-2-0. | Kiir/reisi | 115 | BR 13 | sarnane | 1889 1927 | ||||||||
O | O | *** | *** | 0-4-0. | kauba | 55 | O | koopia | 1900 1941 | 1944 60-ndad | |||||||
N | H | *** | *** | 1-3-0. | Reisi | 115 | HB | koopia | 1903 1941 | 1944/54 | |||||||
(Ž) | Ж | *** | *** | 2-3-0. | Reisi | 80 | 1904/17 | ||||||||||
(B) | Б | *** | *** | 2-3-0. | Kiir/reisi | 115 | 1908/18 | ||||||||||
(S) | C | *** | *** | 1-3-1. | Reisi | 115 | C | koopia | 1911 1922 | 1944/54 | |||||||
Mt/k | *** | *** | *** | 0-3-1T | Reisi | 50 | 1938/41 | 41/44 | 1944 1959 | ||||||||
Kk | *** | *** | *** | 1-2-1T | Reisi | 100 | BR 71 | analoog | 1938/41 | 1944 1953 | |||||||
Kk2 | *** | Pr2 (Soomes) | 2-3-2T | Reisi | 100 | BR 62 | analoog | ||||||||||
TA | TA | BR 38 | P8 | 2-3-0. | Reisi | 100 | BR 38 | koopia | 41/44 | 1944 ? | |||||||
*** | *** | BR 55 | G7,8,9 | 0-4-0. | Kauba | 55 | BR 55 | koopia | 41/44 | 1944 ? | |||||||
TO | TO | BR 56 | G7,8 | 1-4-0. | Kauba | 65 | BR 56 | koopia | 41/44 | ||||||||
(Tštš) | Тщ | BR 57 | G10 | 0-5-0. | Kauba | BR 57 | koopia | 41/44 | 1944 ? | ||||||||
*** | *** | BR 89 | T3,7,8 | 0-3-0T | Kauba | 60 | BR 89 | koopia | 41/44 | 1944 ? | |||||||
TT | TT | BR 91 | T9 | 1-3-0T | Kauba | 65 | BR 91 | koopia | 41/44 | 1944 1964 | |||||||
(T kõven- dusmärk) |
Тъ | BR 93 | *** | 1-4-1T | Kauba | BR 93 | koopia | 41/44 | 1944 ? | ||||||||
(Em) | Эм | *** | *** | 0-5-0. | Kauba | 55 | Эм | koopia | 1944/45 | ||||||||
(SchA) | ША | S160 (USA) | 1-4-0. | Kauba | 70 | S 160 | koopia | 1946 1969 | |||||||||
(9P) | 9П | *** | *** | 0-3-0T | Manöövri | 35 | 50-ndad 70-ndad | ||||||||||
(Su) | СУ | *** | *** | 1-3-1. | Reisi | 115 | СУ | koopia | 1953/65 | ||||||||
(TE) | ТЭ | BR 52 | *** | 1-5-0. | Kauba | 80 | BR 52 | koopia | 1953 1980 | ||||||||
(L) | Л | *** | *** | 1-5-0. | Kauba | 80 | Л | koopia | 1963 1988 | ||||||||
Aastatel 1941-44 oli rööpalaius 1435 mm, muul ajal 1524 / 1520 mm | I b - 1868 kuni 1890 | II d - 1941 kuni 1944 | |||||||||||||||
Sulgudes on vene tähiste vasted / hääldus. | I c - 1890 kuni 1918 | III a - 1944 kuni 1953 | |||||||||||||||
II a - 1918 kuni 1931 | III b - 1953 kuni 1963 | ||||||||||||||||
*4 Saksamaalt tellitud Kk2 tüüpi vedurit saadeti hoopis Soome, kus sõitsid aastatel 1942 - 1960 (seeria Pr2) | II b - 1931 kuni 1940 | III c - 1963 kuni 1975 | |||||||||||||||
II c - 1940 kuni 1941 | IV - 1975 kuni 1985 | ||||||||||||||||
Vedurite seeriad on kirjad üldkujul (täpsustavad indeksid puuduvad) |
vedurite tähised | teljevalem | veduritüüp | kiirus km/h |
mudelid | Sõitmise aeg Eestis (ajastute selgitus allpool) | ||||||||||
Eesti | Vene | Muu riigi | seeria | tase | III b | III c | IV | V a | V bc | V d | VI a | VI b | |||
TE 7 | Тэ 7 | *** | 2x (Co-Co) | Reisi | 100 | Тэ7 | koopia | 1959/ 61 | |||||||
TEP 60 | ТЭП 60 | *** | Co-Co | Reisi | 160 | ТЭП 60 | koopia | 1961 90-ndate lõpp | |||||||
VME 1 | ВМЭ 1 | *** | Bo-Bo | Manöövri | 80 | ЧМЭ 2 | asendab | 1960 1982 | |||||||
TEM 1 | ТЭМ 1 | *** | Co-Co | Manöövri | 90 | ТЭМ 1 | koopia | 1960 tänaseni | |||||||
TGM 1 | ТГМ 1 | *** | 0-3-0. | Manöövri | 60 | 60-ndate algus tänaseni | |||||||||
TGM 23 | ТГМ 23 | *** | 0-3-0. | Manöövri | 60 | ТГМ 23 | koopia | 60-ndate algus tänaseni | |||||||
TGM 3 | ТГМ 3 | *** | B-B | Manöövri | 60 | 60-ndate algus tänaseni | |||||||||
TGK | ТГК | *** | 0-2-0. | Manöövri | 60 | 60-ndate algus tänaseni | |||||||||
TGK 2 | ТГК 2 | *** | 0-2-0. | Manöövri | 60 | ТГК 2 | koopia | 60-ndate algus tänaseni | |||||||
M 62 | M 62 | *** | Co-Co | Reisi/kauba | 100 | M 62 | koopia | 1971 2002 | |||||||
TGM 4 | ТГМ 4 | *** | B-B | Manöövri | 55 | 70-ndate algus tänaseni | |||||||||
MG 2 | МГ 2 | *** | 0-2-0. | väikevedur | 55 | МГ 2 | koopia | ? tänaseni | |||||||
TE 3 | ТЭ 3 | *** | 2x (Co-Co) | Kauba | 100 | ТЭ 3 | koopia | 1971 1991 | |||||||
TEM 2 | ТЭМ 2 | *** | Co-Co | Manöövri | 100 | ТЭМ 2 | koopia | 1975 tänaseni | |||||||
2M 62 | 2M 62 | *** | 2x (Co-Co) | Reisi/kauba | 100 | 2M 62 | koopia | 1976 2002 | |||||||
ChME 3 | ЧМЭ 3 | T 669 | Co-Co | Manöövri | 95 | ЧМЭ 3 | koopia | 1980 tänaseni | |||||||
TEP 70 | ТЭП 70 | *** | Co-Co | Reisi | 160 | ТЭП 70 | koopia | 70-ndate lõpp tänaseni | |||||||
2TE 10 | 2ТЭ 10 | *** | 2x (Co-Co) | Kauba | 140 | 2ТЭ 10 M | koopia | 80-ndate lõpp tänaseni | |||||||
2TE 116 | 2ТЭ 116 | *** | 2x (Co-Co) | Kauba | 100 | 2ТЭ 116 | koopia | 1997 tänaseni | |||||||
TGM 40 | ТГМ 40 | *** | B-B | Manöövri | 40 | 90-ndate algus tänaseni | |||||||||
C30-7i | *** | C30-7i | Co-Co | Kauba | 105 | C30-7i | koopia | 2002 tänaseni | |||||||
C36-71 | *** | C36-71 | Co-Co | Kauba | 105 | ND 5 | koopia | 2002 tänaseni | |||||||
TEM 18 | ТЭМ 18 | *** | Co-Co | Manöövri | 100 | ТЭМ 18 | koopia | 2002 tänaseni | |||||||
TEM TMH | *** | *** | Co-Co | Universaal | 100 | 2012 | |||||||||
DF7G-E | *** | DF7G-E | Co-Co | Manöövri | 100 | DF7G | koopia | 2013 | |||||||
I b - 1868 kuni 1890 | II c - 1940 kuni 1941 | III c - 1963 kuni 1975 | V c - 1997 kuni 2001 | ||||||||||||
I c - 1890 kuni 1918 | II d - 1941 kuni 1944 | IV - 1975 kuni 1985 | V d - 2001 kuni 2006 | ||||||||||||
II a - 1918 kuni 1931 | III a - 1944 kuni 1953 | V a - 1985 kuni 1992 | VI a - 2006 kuni 2012 | ||||||||||||
II b - 1931 kuni 1940 | III b - 1953 kuni 1963 | V b - 1992 kuni 1997 | VI b - 2012 kuni …… | ||||||||||||
Nimekirjast on puudu rida lühemat aega või katsesõtudel olnud vedurid: lokomootorid L1 (1930 - 1941) ning L2 ja L3 1931 - 1941), reisi- ja kaubavedur TG300 (1962-1963), reisivedur HS4000 "Kestrel" (1971-1972) ning kaubavedur TE33A (2012). Tabelis olevatel veduritel pole modifikatsioone eraldi välja toodud. |
Rongide tähised | Vagunite arv |
Rongitüüp | kiirus km/h |
mudelid | Sõitmise aeg Eestis (ajastute selgitus allpool) | ||||||||||||||
Eesti | Vene | Muu riigi | seeria | tase | II a | II bc | II d | III a | III b | III c | IV | V abc | V d | VI a | VI b | ||||
M (1-4) | (algne välimus) | 1+(1-4) | Elektrirong | 70 | "Blokkendoos" | sarnane | 1924 1941 | ||||||||||||
M (1-2) | (uus välimus) | 1+(1-4) | Elektrirong | 70 | 36/41 | ||||||||||||||
M 11 | *** | *** | 1+(1) | Mootorvagun | 60 | 1927 1941 | |||||||||||||
M12-15 | *** | *** | 1+(1) | Mootorvagun | 60 | 1928 1941 | |||||||||||||
DeM 31 | *** | *** | 1+(1) | Mootorvagun | 100 | 35 / 41 | |||||||||||||
DeM 32 | *** | *** | 1+(1) | Mootorvagun | 90 | 37 / 41 | |||||||||||||
EM 165 | ЭМ 165 | ET 165 | 2+2 (+2) | Elektrirong | 80 | ET 165 | koopia | 46 / 52 | |||||||||||
EM 167 | ЭM 167 | ET 167 | 2+2 (+2) | Elektrirong | 80 | ET 167 | koopia | 1946 / 58 | |||||||||||
DP 1-10 | ДП 1-10 | "Rosario" | 3 | Diiselrong | 100 | VT 12.14 | koopia | 1949 / 59 | |||||||||||
DP 01-08 | ДП 01-08 | "Hargita" | 6 | Diiselrong | 105 | 58/61 | |||||||||||||
Sr 3 | Ср 3 | *** | 3 + 3 | Elektrirong | 85 | Ср 3 | koopia | 1958 1980 | |||||||||||
D1 | Д 1 | *** | 3 ja 4 | Diiselrong | 126 | Д 1 | koopia | 1965 2001 | |||||||||||
ER 2 | ЭP 2 | *** | 2 ... 8 | Elektrirong | 130 | ЭР 2 | koopia | 1974 2013 | |||||||||||
ER 1 | ЭP 1 | *** | 4 … 6 | Elektrirong | 130 | 1975 2005 | |||||||||||||
ER 12 | ЭP 12 | *** | 4 ja 6 | Elektrirong | 130 | 1977 1995 | |||||||||||||
DR 1A | ДР 1A | *** | 4 ….6 | Diiselrong | 120 | ДР 1A | koopia | 1978 2014 | |||||||||||
DR 1-Bj | *** | *** | 3 | Diiselrong | 120 | 1993 2014 | |||||||||||||
"Flirt" | "Flirt 3" | 3 ja 4 | Elektrirong | 160 | "Flirt" | asendab | 2013 | ||||||||||||
"Flirt" | "Flirt 3 diisel" | 2, 3 ja 4 | Diiselrong | 160 | "Flirt GTW" | asendab | 2013 | ||||||||||||
I b - 1868 kuni 1890 | II c - 1940 kuni 1941 | III c - 1963 kuni 1975 | V c - 1997 kuni 2001 | ||||||||||||||||
I c - 1890 kuni 1918 | II d - 1941 kuni 1944 | IV - 1975 kuni 1985 | V d - 2001 kuni 2006 | ||||||||||||||||
II a - 1918 kuni 1931 | III a - 1944 kuni 1953 | V a - 1985 kuni 1992 | VI a - 2006 kuni 2012 | ||||||||||||||||
II b - 1931 kuni 1940 | III b - 1953 kuni 1963 | V b - 1992 kuni 1997 | VI b - 2012 kuni …… | ||||||||||||||||
Tabelist puudub 4-teljeline mootorvagun M16 (1930 - 1941) | |||||||||||||||||||
Enne 1941 aastat oli elektrirongide ja M-seeria mootorvagunite juures kasutusel 2-teljelised haakevagunid | |||||||||||||||||||
Hollandi elektrirong "Blokkendoos" (mootorvagun + haakevagun) sobib oma vanaaegse välimusega Eesti esimeste elektrirongide asendamiseks maketil. | |||||||||||||||||||
EM 165 ja EM 167 on elektriraudtee jaoks ümberehitatud Berliini linnaraudtee (S-Bahn) rongid (lisati vooluvõtturid). | |||||||||||||||||||
"Flirt 3" seeria elektri- ja diiselronge mudelitena ei toodeta. Küll on äratuntav sarnasus olemas "Flirt" (elektrirongid) ja "Flirt GTW" (diisel) mudelitega |
Masinate tähised | teljevalem | masina tüüp | kiirus km/h |
mudelid | Sõitmise aeg Eestis (ajastute selgitus allpool) | ||||||||||
Eesti | Vene | Muu riigi | seeria | tase | III a | III b | III c | IV | V a | V bcd | VI a | VI b | |||
PK-6 | ПК-6 | *** | 2 telge | aurukraana | 6 | ПК-6 | koopia | 1944 ? | |||||||
PK-15 | ПК-15 | *** | 4 telge | aurukraana | 10 | ПК-15 | koopia | 1949 ? | |||||||
EDK-25 | ЭДК-25 | EDK-25 | 6 telge | raudteekraana | ДЭК-25 | koopia | 1945 ? | ||||||||
PŽ 45 | ПЖ 45 | *** | 6 telge | raudteekraana | 4,8 | ПЖ 45-24 | koopia | 1944 ? | |||||||
AS-1A | AC-1A | *** | 2 telge | automotriss | 82 | AC-1A | koopia | Peale 1964 tänaseni | |||||||
MK 2-15 | MK 2-15 | *** | 2 telge | automotriss | 60 | MK 2-15 | koopia | ? ? | |||||||
DGKu | ДГКу | *** | 2 telge | dresiin | 80 | ДГКу | koopia | ? ? | |||||||
VPR-1200 | ВПР-1200 | *** | 4 telge | teemasin | 80 | ВПР-1200 | koopia | 60.ndad tänaseni | |||||||
KB-ZUM 3 | КБ-ЦУМ 3 | *** | 2 telge | sahk | ЦУМ 3 | koopia | 1944 ? | ||||||||
EDK-50 | ЕДК-50 | EDK-50 | 6 telge | raudteekraana | ЕДК-50 | koopia | 1945 ? | ||||||||
I b - 1868 kuni 1890 | II c - 1940 kuni 1941 | III c - 1963 kuni 1975 | V c - 1997 kuni 2001 | ||||||||||||
I c - 1890 kuni 1918 | II d - 1941 kuni 1944 | IV - 1975 kuni 1985 | V d - 2001 kuni 2006 | ||||||||||||
II a - 1918 kuni 1931 | III a - 1944 kuni 1953 | V a - 1985 kuni 1992 | VI a - 2006 kuni 2012 | ||||||||||||
II b - 1931 kuni 1940 | III b - 1953 kuni 1963 | V b - 1992 kuni 1997 | VI b - 2012 kuni …… | ||||||||||||
Kinnitatud andmete puudumisel eeldan, et suur osa tehnikast tuli Eesti raudteele koos nõukogude võimuga ja ülejäänu peale tootmise algust. | |||||||||||||||
Saksa päritolu kraanade õige nimekuju on EDK. DEK -markeeringuga mudelid on meistrite näpukas. |