Seeria/tüüp: VME1 (manöövervedur) |
Vene tähis: ВМЭ1 |
Teljevalem: Bo´-Bo´ |
Tootja tähis: DVM4 |
Kiirus: 80 km/h |
Tootmise aeg: 1960 – 1966 |
Võimsus: 600 hj |
Toodetud kokku: 310 |
Pikkus: 12850 mm Baas: 6000 mm Kõrgus: 4600 mm Laius: 3110 mm |
Tootjad: MAVAG (Ungari)
|
Sõitsid Eestis: 1960 - 1982 Arvel Eestis: 59 |
|
50-ndate aastate lõpul tellis N-Liit ühesuguse veduriklassiga (võimsus, teljevalem jm) manöövervedureid korraga kahelt tehaselt, mis asusid Ungaris ja tolleaegses Tšehhoslovakkias. Balti riikidesse saadeti VME1 seeria vedurid ja ülejäänud piirkonnad said omale ChME2 seeria vedurid (neid toodeti ka oluliselt rohkem). Eestis kasutati VME1 põhiliselt manöövris, aga vahel ka kergete reisirongide veol (näiteks Tallin –Haapsalu liinil). |
|
Vaatamata sellele, et M44 (tootja tähis) vedurid sõitsid, Ungari, Saksa DV, Tšehhoslovakkia, Jugoslaavia ja N-Liidu raudteedel, pole saadaval ühtegi tööstuslikku ega üksiküritaja tehtud mudelit. Konkurendi (ChME2) mudeleid on aga küllaga. Kui on vaja maketil edasi anda ajastu hõngu, siis asendab ChME2 VME1-e ära küll. |