Seeria/tüüp:     VME1 (manöövervedur)

Vene tähis:           ВМЭ1

Teljevalem:             Bo´-Bo´

Tootja tähis:         DVM4

Kiirus:                   80 km/h

Tootmise aeg:       1960 – 1966

Võimsus:               600 hj

Toodetud kokku:     310

Pikkus:                   12850 mm

Baas:                       6000 mm

Kõrgus:                   4600 mm

Laius:                       3110 mm

Tootjad:               MAVAG (Ungari)

 

Sõitsid Eestis:         1960 - 1982

Arvel Eestis:           59

50-ndate aastate lõpul tellis N-Liit ühesuguse veduriklassiga (võimsus, teljevalem jm) manöövervedureid korraga kahelt tehaselt, mis asusid Ungaris ja tolleaegses Tšehhoslovakkias. Balti riikidesse saadeti VME1 seeria vedurid ja ülejäänud piirkonnad said omale ChME2 seeria vedurid (neid toodeti ka oluliselt rohkem).

Eestis kasutati VME1 põhiliselt manöövris, aga vahel ka kergete reisirongide veol (näiteks Tallin –Haapsalu liinil).

Vaatamata sellele, et M44 (tootja tähis) vedurid sõitsid, Ungari, Saksa DV, Tšehhoslovakkia, Jugoslaavia ja N-Liidu raudteedel, pole saadaval ühtegi tööstuslikku ega üksiküritaja tehtud mudelit. Konkurendi (ChME2) mudeleid on aga küllaga. Kui on vaja maketil edasi anda ajastu hõngu, siis asendab ChME2 VME1-e ära küll.

15mv VME1 Wikipedia